Ondernemer is woest op 3FM Serious Request
Memo voor die paar hardcore idealisten en 3FM-stalkers: Serious Request is kwaadaardiger dan een oogtumor die bestaat uit het DNA van Satan zelf, een kluit geconcentreerde demonenzielen en alle liedjes die ooit in Volendam zijn geschreven samen. Er is geen cynicus erudiet, verbaal onderlegd en zuur genoeg om te omschrijven hoe ziek de goedendoelenpr0n van 3FM Serious Request is. Daarom komt het goed uit dat Claas Griffioen, opperhoofd van het bedrijf Griffioen Precious Presents te Leiden, dit onthullende werk doet in vakblad Sprout. Daar geeft Claas aan hoe teleurgesteld is in de aandacht die hij dacht te kopen bij 3FM voor het bedrag van 780.000 euro. "De manier waarop zon bedrag werd ontvangen was belabberd." Goh. Zenderchef Wilbert Mutsears van 3FM verklaart zich direct nader: "Wij zijn geen reclamefolder voor bedrijven die iets goed willen doen." Nope, stomme ondernemer en naïeve spaarpotomkeer kindertjes. 3FM Serious Request is geen reclamefolder voor bedrijven die iets goed willen doen, maar voor 3FM die iets goed wil doen. En voor bevriende artiesten die hun meuk mogen spammen. Als het daar niet om zou gaan, waarom haalt het Rode Kruis dan geen 7+ miljoen op zonder Serious Request? Precies, het is de 3FM AltruïsmeShow die het laat werken. Althans, voor 3FM, niet voor Claas Griffioen. Of de gemeente Eindhoven. Dit zelfbevlekkingsfeestje is gouden business voor 3FM en de enige reden voor haar bestaansrecht. Want voor Adele-gebler en stom lachende sidekicks kunnen we net zo goed inschakelen op Radio538. Als we al radio willen luisteren. Want die geven gewoon toe dat hun plotselinge WarChildfetisjisme alleen maar gaat om winst en branding. Jup, 3FM is de hoer van Babylon. Commercieel hedonisme in haar puurste vorm. Geef dat op zijn minst toe, of sterf in je eigen egostrelende hypocrisie.