KPN: "abonnementen moeten DUURDER!"
Ga uw telefoonrekening checken. Ga, nu. Check het. Wat ziet u? Qua getalletjes? Qua optelsommetje? Precies, u ziet diefstal. U ziet misbruik. U ziet hardvochtige leegzuigerij. Want dat abonnement van u is veel te goedkoop. En die gratis telefoon bij dat spikgoedkope abootje is je reinste diefstal. Geloof je niet? Loop even mee. Hier, Marco Visser, die is Chef Consumenten Uitknijpen bij KPN. Hij legt het even uit: "We zijn als een trein waar steeds meer mensen opspringen, maar wij hebben moeite om die trein vooruit te krijgen. We moeten wekelijks miljoenen spenderen om de capaciteit uit te breiden. We kunnen niet meer gratis telefoons weggeven bij een abonnement, en alleen bij maandelijkse bedragen van 40 euro kunnen we de investeringen terugverdienen." Hoort u het ook eens van een ander. KPN is als een trein mensen. Een volgestouwde trein voor smartphone gebruikers. En KPN zwoegt, zweet, bloedt en hongert om die trein te laten rijden. KPN ligt krom voor u, de gebruiker. KPN is de slaaf geworden van de consument. Ze willen niet, maar ze moeten de abo's wel verhogen. Constant worden er miljoenen geïnvesteerd in de KPN-trein. Miljoenen. Dat is toch voor niemand leuk? Willen we toch niet moeten hebben met zijn allen, dit soort mishandeling van miljardenbedrijven? Voor minder dan 40 euro per abonnement per mobiele aansluiting kan KPN het allemaal niet meer bolwerken. Dus zijn ze het zat. Beu. Klaar er mee. Snappen wij. Tijd voor een blijvende oplossing. Dus kom maar door met die Nationale Dekmantel der wifi-hotspots. Overal gratis wifi, dan hoeft KPN niet meer krom te liggen voor de veeleisende consument. Zie het als een stukje ontlasting naar de grootgraaier toe. Wij overal optimaal bereik voor weinig, KPN weer even lekker helemaal tot rust komen. Win-win.