Ook Vodafone en T-mobile haten klanten
Hadden we eergisteren al KPN dat aankondigde schijt te hebben aan netneutraliteit en voortaan populaire diensten alleen maar te zullen doorlaten wanneer u daarvoor extra de portemonnee trekt. Vandaag is het de beurt aan de overige telecomboeren om te laten zien dat ze hun klanten intens haten. Ook Vodafone blokkeert namelijk belangrijke mobiele internetdiensten en bij T-mobile lijkt het slechts een kwestie van tijd. Abonnementen voor smartphones worden aangepast. Voor VoIp en streaming video moeten extra euro's op tafel gelegd worden. Het blokkeren VoIP en sms over IP gebeurt trouwens als langer door Vodafone. Zie nu.nl voor details. Waar het allemaal om draait is dat grote invloedrijke providers voor u gaan bepalen wat internet eigenlijk is. En hoe toegankelijk dat voor iedereen is, afhankelijk van de prijs. Bij de internetwarriors van Bits of Freedom zien ze de bui al hangen: Een volledig gefragmenteerd internet beheerst door providers waar consumenten voor ieder apart gecontroleerd 'stukje internet' moeten betalen. Tenzij onze doorgaans 100% digidebiele volksvertegenwoordigers hier een stokje voor steken. De overheid zou providers keiharde randvoorwaarden moeten stellen en het aanbod van 'internet' laten definieren. Wijkt de provider hier van af dan pleegt het contractbreuk. Aanpakken die corporate geldwolven die ONZE wifinetwerken bezetten. Nog even en u kunt aan de kinderen vertellen: "Opa kan zich de tijd nog goed herinneren dat het (mobiele) internet nog volledig open was. Mooi was die tijd. Ow shit, daar is de internetpolitie al..."